söndag 26 februari 2012

Dagbok på datorn!

(Gammal arkivbild, men tycker den är mysig)
Godkväll!
Mår mycket bättre nu. Vill inte tänka tillbaka på någonting eller släppa in några tankar innanför mitt skal - då mår jag bara sämre. Gjorde det förut och började gråta. Ja, jag är jättekänslig! Nu är jag glad - nu tänker jag vara glad sålänge jag kan! Onda tankar kan hålla sig borta. Låt mig vara nu.

Nu har jag glädjerus i kroppen. Glad och sprallig och känner att det kommer att bli svårt att sova. Men jag njuter av glädjen. Den är troligen borta snart igen ändå. Så jag samlar kraft att orka!

Har börjat skriva dagbok igen. Kanske därför jag är så glad? Har fått rensa huvudet, fått ut alla mina tankar, fått skriva precis vad jag vill!
Det är toppenbra att skriva dagbok. Man får skriva precis vad man själv vill! Vara arg och ledsen, skriva fula saker (snälla saker också ju), samla sina åsikter.

Få ut alla tankarna ur huvudet. Det är verkligen bra för mig eftersom jag tänker otroligt mycket varje dag!
Har skrivit i vanlig pappersdagbok förut, men jag är så lat så orkar inte skriva i en sådan. Testar på datorn nu. Testar i några dagar och ser hur jag mår, tror att jag kommer må bättre!

Sov så gott! Imorgon är det skola igen efter lovet, usch. Lovet kunde vara nu istället för förra veckan!

2 kommentarer:

Vad roligt att du ville kommentera! Lämna din bloggadress också så jag kan besöka dig. Kram I
(Jag svarar på din kommentar HÄR så kom tillbaka om du vill se mitt svar)